'Ik ben geen inbreker hoor'

Vorige week hebben we onze definitieve tekeningen gekregen en we zijn er onwijs blij mee. Het huis is echt zoals wij het willen en zo mooi geworden nu alles klopt! We zouden de tekeningen heel graag al met jullie willen delen hier, maar we willen niks jinxen, want we moeten nog steeds goedkeuring krijgen van de welstand.... dus nog even geduld!

Mijn avonturen als inbreker.... 

De welstand heeft in een eerder gesprek aangegeven dat wij, omdat we graag een plat dak willen, veel afwijken van de omgeving en dat dat niet in ons voordeel werkt. Gelukkig valt de Bilderdammerweg buiten het lintenbeleid (wat bijvoorbeeld geldt voor de Hoofdweg, Mijnsherenweg, Hornweg, etc.) en zijn we dus niet gehouden aan de strakke regels die daarin beschreven worden. Denk hierbij aan eisen als; puntdak, baksteen, houten kozijnen, etc. Ons huis heeft niets van dit alles, we gebruiken geen baksteen, willen kunststof kozijnen en dus dat platte dak! Maar ondanks dat de Bilderdammerweg dus buiten dit beleid valt, moeten we natuurlijk nog steeds wel in de omgeving passen en de welstand heeft hierin carte blanche om te bepalen of wat wij ontwerpen wel of niet past.

Afijn, die welstand moet dus overtuigd worden. Daar ging ik, gewapend met mijn moeders camera, op pad door Kudelstaart en Aalsmeer op zoek naar platte daken. In het begin was het makkelijk, de Copierstraat en Van Swietenstraat, Bakboordstraat hebben allemaal huizen met platte daken en die zijn van afstand ook goed op de foto te zetten. Echter, allemaal rijtjeshuizen, dus niet helemaal hetzelfde als wij. Daarom ook langs de Herenweg en Kudelstaartseweg gaan zoeken. Daar werd ik echter al snel aangesproken door een bezorgde buurman: 'Wat ik wel aan het doen was?' Daarna toch hier en daar maar even aangebeld om te melden: 'Ik ben geen inbreker hoor'. Helaas was niet overal iemand thuis, dus mocht u eigenaar zijn van een huis met plat dak en van de buren gehoord hebben dat een verdacht figuur met een donkergroene Golf cabrio foto's van uw huis maakte, ik was het! Niks aan de hand!

Bij een prachtig huis aan de Kudelstaartseweg kreeg ik zelfs een hele rondleiding van de eigenaar, prachtig! En wat een uitzicht.... Ik kan niet wachten tot ons huis ook klaar is en we daar kunnen genieten van het uitzicht. Wie weet komen er dan bij ons ook 'inbrekers' aan de deur! Alle foto's zijn inmiddels geĆ¼pload bij het Omgevingsloket en onze aanvraag staat open voor advies en consultatie van de welstand. We hopen op 24 september ons ontwerp te mogen toelichten en dan hopen op groen licht zodat we eindelijk de EPC berekeningen kunnen laten maken en onze bouwaanvraag kunnen doen! Duimen jullie voor ons de 24ste?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eat, Sleep, Design, Repeat?

Duurzaam, wat is dat eigenlijk?